+98 87 3371 5055 : تماس  

دومین (دامنه) چیست؟



خدمات ثبت دامنه شبکه میزبان سبز
 

برای داشتن سایت شما باید دومین (دامنه) داشته باشید. دومین (دامنه) در واقع نام سایت شما می باشد. برای مثال   Greenhostnet.Net   یک دومین می باشد.

قبل از انتخاب و ثبت دامین باید از آزاد بودن آن مطمئن شد! بدین معنی که دامنه ای را می توان ثبت کرد که قبلا شخص دیگری آن را ثبت نکرده باشد. برای اینکه مطمئن شوید دامنهء مورد نظر شما قبلا به ثبت نرسیده، به بخش جست و جوی دامنه مراجعه کنید.

برای انتخاب نام دامنه این نکات را نیز مد نظر داشته باشید :

ثبت دامنه قوانین خاص خود را دارد. استفاده از هر کاراکتر (حرف)ی برای ثبت دامنه مجاز نیست.

مثلا شما نمی توانید از هیچ یک از کاراکترهای ویژه مثل  ' + . , | ! " £ $ % & / ( ) = ? ^ * ç ° § ; : _ > ] [ @ ); برای ثبت دامنه استفاده کنید. این یک قانون است.

زمان ثبت دامنه فقط می توانید از حروف الفبای انگلیسی (a تا  z) ، اعداد(0  تا 9) و علامت خط تیره (-) استفاده کنید

علامت  - نباید اول یا آخر نام دامنه باشد برای مثال Greenhostnet-.Net   اشتباه است ولی green-hostnet.net   صحیح است

علامت  - نباید دو بار (یا بیشتر) در یک جا تکرار شود. مثلا   green--hostnet.net  اشتباه است ولی  green-hostnet.net  صحیح است و همینطور  g-r-e-e-n-hostnet.net هم صحیح است.

نام دامنه باید بین 3 تا 63 حرف باشد (این محدوده برای بعضی پسوندها ممکن است متفاوت باشد مثلا دامنه های 1 یا 2 حرفی نیز وجود دارد. تعداد کاراکتر دامنه های ws باید حداقل 4 حرف باشد)

 

انتخاب پسوند هايي مناسب:

پسوند هاي زيادي براي اهداف مختلف وجود دارند كه متداولترين آنها عبارتند از : com , .net , .org , .biz , .info. , ... انتخاب آنها بستگي به نوع استفاده شما دارد ،

به طور مثال در صورتي كه تمايل به راه اندازي يك وب سايت با مقاصد تجاري را داريد مي توانيد از پسوند com. مخفف Commercial و يا biz. مخفف Business استفاده نماييد ، بديهي است در اينحالت استفاده از پسوندي مانند net. كه مربوط به سرويس دهندگان اينترنت و شبكه مي باشد مناسب نيست.

 

برای اطلاعات بیشتر در بخش کاربری "شبکه میزبان سبز"  به بخش آموزش مراجعه نمایید...


شبکه میزبان سبز

 

 



Sunday, January 1, 2012

« برگشت

Powered by WHMCompleteSolution